17 czerwca 2012

Interface Zero - Tworzenie postaci - Patch 1.0

Całkiem niedawno udało mi się zebrać grupę osób chętnych do zabawy w RPG. Po zebraniu sugestii postanowiłem poprowadzić kampanię w cyberpunkowym świecie Interface Zero na mechanice Savage Worlds. Dość szybko okazało się, że IZ jak na zaawansowany technologicznie produkt zawiera parę bugów. Zainteresowanych szerszym omówieniem odsyłam do tekstów Gerarda Heime, z którego uwagami zgadzam się w 95%: Wrażenia z lektury Interface Zero, cz. I, cz. II i cz. III. 

Poniżej zamieszczam pierwszą garść modyfikacji, jakie wprowadziłem do swojej kampanii. 

Motyw przewodni 
Zdecydowanie brakuje mi w IZ chwytliwych sloganów opisujących życie, etos czy kulturę wolnych strzelców (brakuje choćby fajnego terminu na określenie tej grupy społeczno-zawodowej sad). Gdzieniegdzie można natknąć się tylko na nieśmiałe odniesienia do "cieni" i "Stylu". Przykazania Krawędziarz z Cyberpunka 2020 czy chociażby tytuły-maksymy z shadowrunnerskich Sekretów mocy nadal rezonują w mojej głowie, gdy tylko pomyślę o cyberpunku. Niestety moi gracze nie posiadają takich skojarzeń. Specjalnie dla nich (posiłkując się tekstem Michała Wiśniewskiego) odświeżyłem zasady Krawędziarzy i zaimplementowałem je do Międzymordzia:



Podręcznik do życia w przyszłości wita trzema zasadami:
  • STYL ponad ISTOTĄ („Nie ma znaczenia, jak dobrze coś robisz, dopóki sprawiasz wrażenie, że robisz to dobrze”).
  • POZA jest WSZYSTKIM („Jeśli myślisz niebezpiecznie, jesteś niebezpieczny”).
  • Żyj na KRAWĘDZI („Krawędź jest dziwną strefą, po której poruszają się ryzykanci”).
W skrócie - nie liczy się kim jesteś, ale jakie wrażenie sprawiasz!
Neocron MMORPG WallpaperTworzenie postaci 
1) Rasy
Do tworzenia postaci podszedłem intuicyjnie i założyłem, że rasy inne niż czysto ludzka nie posiadają darmowej Przewagi (wzorem innych światów SW). Moje założenia okazały się błędne, aczkolwiek uważam, że dzięki temu przeoczeniu powstały bardziej zrównoważone rasy. Przerobiłem też zasady Reputacji, co uwzględniłem w poniższych szablonach. 

Android: wykorzystuje szablon z Patcha 2.0 (Konstrukt, Odszczepieniec, Zasilany, bez Prawa Asimova i Programu podstawowego), początkowe Punkty Reputacji - 5;
Człowiek: początkowe Punkty Reputacji - 10;
Człowiek 2.0: brak darmowej Przewagi, początkowe Punkty Reputacji - 5;
Hybryda: brak darmowej Przewagi, początkowe Punkty Reputacji - 5;
Symulakrum: Wyznaczone zadanie - symulakrum zaczyna grę z dwiema zdolnościami (adekwatnymi do roli) +1 z listy zdolności hybrydy, początkowe Punkty Reputacji - 5.

2) Zawód
Z zajawek IZ wynikało, że zawody będą fajną opcją na urozmaicenie historii postaci. Niestety wszystko sprowadza się to kilku akapitów fluffu i startowej ilości kasy. Preferuję zbalansowane postaci, więc chciałbym, by np. kiepsko zarabiający dostawca pizzy miał liczne, różnorodne kontakty i niskie wymagania. Przerobienie każdego zawodu, trochę by zajęło, więc...

Wybór zawodu ma wyłącznie znaczenie fabularne. Postacie rozpoczynają grę z 15.000 kredytów.

3) Języki
Przy standardowych zasadach wychodziło, że każda postać to nieprzeciętny poliglota.

Postać zna tyle języków, ile wynosi poziom kości Sprytu (k4=1,...,k12=5).

Wyposażenie - ceny
Póki co postanowiłem nieco pozmieniać ceny, tudzież uzupełnić braki cenowe.

  • Magazynek do broni z katalogów IZ = 10% ceny broni;
  • Granaty - 200;
  • Programy - cennik programów znajduje się w patchu do Programowania;
  • Cyberwszczepy - złom: 3.000+1.500, uliczny: 6.000+3.000, hiper: 12.000+6.000, wojsko: 25.000+12.500, cyberkończyny +1.000 za sztukę (koszt materiałów). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz