20 czerwca 2015

Witcher World






- Pijesz?

- Nie.

- Palisz?

- Nie.

- Narkotyzujesz?

- Nie.

- A może Świat Wiedźmiński?!

- TAAAAAAAK! Uwielbiam nawet serial! AAARRRGGGHH....


Kolejny Dzień Darmowych Gier Fabularnych, kolejne spotkanie z Dungeon World. A właściwie Witcher World!

Do tej pory byłem w stanie wyprodukować jedynie marną karykaturę wiedźmińskiej postaci. To zdecydowanie zbyt mało! Ponieważ Wiedźmin jest obecnie na topie, trzeba skorzystać z ciepła Wiecznego Płomienia i nazbierać trochę wejść. Oren, zwłaszcza wirtualny, nie śmierdzi. Tym razem przedstawiam fanowskie podejście do Wiedźmina na podstawie Dungeon World. Mój dryf z pewnością zadowoli wszystkich, gdyż można weń grać dowolną rasą, płcią i charakterem. Tak po prawdzie Charaktery zastąpiłem Motywacjami, a Rasy - Tłami. Wymagało, to lekkiego przemodelowania oryginalnych konceptów klas i wsparcia dodatkowych podręczników, ale czegóż nie robi się dla orena.

Tutaj znajdziecie adaptację klasy Monster Hunter na swojskiego Wiedźmina, dwóch klasycznych kompanów do drużyny: Złodzieja i Łowcę oraz podrasowany zestaw Zagrywek.

Bywajcie!




PS. DLC - Chędożenie

Gdy spędzisz noc (lub dzień) na chędożeniu, wykonaj rzut +najniższy bonus. Możesz wykonać rzut +Więź, wówczas zawsze musisz wybrać zwiększenie Więzi i nie możesz uniknąć zobowiązań.
10+: wybierz 3.
7-9: wybierz 1.

  • Chędożenie godne ballady - otrzymujesz 1 PD.
  • Niezły relaks - +1 do następnego rzutu.
  • Zyskujesz jednorazowo dużą przysługę.
  • Możesz zawsze liczyć na drobne względy - stwórz Więź lub zwiększ istniejącą o 1.
  • Żadnych zobowiązań.

5 komentarzy:

  1. Dzięki! :)

    btw. Ciekawym czy to będzie jedyna publikacja na tegoroczny polski DDGF ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie - pojawiły się już Dzikuny ;)

      Usuń
  2. Taka uwaga do Wiedźmińskiego Ekwipunku: tak jak jest napisane w tej chwili, brzmi jakby gra była w turach. Rozważałeś zapisanie tego w bardziej neutralny sposób? Np. "10+ Masz dokładnie to, czego trzeba do wykorzystania słabości potwora, 7-9 masz coś zbliżonego, musisz poświęcić czas, zasoby lub znajomości, żeby w pełni wykorzystać słabość, 6- w najbardziej nieodpowiednim momencie twój sprzęt cię zawiedzie" (czy ruchy postaci nie mają aby 6- opcji zawsze? W AW tak, w DW nie pamiętam). W ten sposób przygotowanie będzie możliwe do wykorzystania nie tylko w trakcie potyczki i byłoby bardziej elastyczne (i działałoby mocniej w powiązaniu z wiedzą).

    Co do opcji wyglądu, to sugestia, żeby dodać włosy - warkocze, zamienić łysy -->brak (neutralna forma, skoro jest lista żeńskich imion, łysa wiedźminka FTW).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnie Ekwipunku - to zagrywka niejako zastępująca używanie ekwipunku podróżnego, zatem poświęcanie zasobów lub znajomości nie bardzo pasuje i póki co nie widzę powodu, by robić ją bardziej elastyczną. 6- nie zawsze jest podane, w takim przypadku ruch należy do MG.

      Formy neutralne pojawią się w kolejnym patchu :P

      Usuń