11 czerwca 2011

Zdobycze Czarnej Krucjaty, czyli Darmowe RPG w Londynie - 2011

Wczoraj wieczorem przejrzałem polskie strony poświęcone Dniu Darmowych Gier Fabularnych i muszę stwierdzić, że nasi wydawcy szarpnęli się wrzucając do puli "darmoszek" nawet pełne podręczniki. Niestety nie mam pojęcia jak ta szczodrość przełożyła się na akcje w wymiarze lokalnym. Mogę natomiast powiedzieć parę słów na temat londyńskiej akcji w Leisure Games. Nie wydaje mi się, żeby ktoś na Wyspach rozsyłał książki do domów wzorem Borejki, więc polscy RPGracze mogą czuć się wyróżnieni. Niemniej zabawa w Londynie też była udana.





Oficjalne pudło gier na rok 2011 wyglądało tak: 
  • Amarillo Design Bureau - Sample (1 per box), Prime Directive Adventure "Starship Aldo" (both d20 & GURPS)
  •  BlackWyrm Games - Sample (1 per box), XDM Adventure: "Laser Squid Nemesis"
  •  Blue Panther - Sample (1 per box), Dice Tower 
  • Chessex - Silver (4 per box), Commerative Dice For Store Owner
  • Eden Studios - Silver (5 per box), All Flesh Must Be Eaten Quickstart & Adventure 
  • Exile Game Studios - Bronze (3 per box), Hollow Earth Expedition Quickstart & Adventure 
  • Fantasy Flight Games - Gold (10 per box), Black Crusade Quickstart and Adventure 
  • Flying Buffalo - Sample (1 per box), Tunnels & Trolls Solo Adventure, "Rescue Mission" 
  • Goodman Games - Silver (5 per box), DCC RPG Quickstart 
  • Green Ronin - Gold (10 per box), DragonAge Quickstart 
  • Paizo - Platinum (15 per box), "We Be Goblins!" Pathfinder Adventure 
  • Paradigm Concepts - Bronze (3 per box), Arcanis RPG Quickstart & Adventure 
  • Pinnacle - Bronze (3 per box), Savage Worlds Quickstart & Adventure, titled "The Wild Hunt" 
  • Q-Workshop - Silver (5 per box), Unique Elven-themed Dice 
  • Stone Tablet Games - Bronze (3 per box), Aspect Quickstart Adventure 
  • Troll Lord Games - Sample (1 per box), Castles & Crusades Quickstart and Adventure 
  • Valkyrie Games - Sample (1 per box), Stellar Horizons Quickstart 
  • White Wolf Publishing - Gold (10 per box), World of Darkness Quickstart 
  • Wizards of the Coast - Platinum (15 per box), "Domain of Dread: Histhaven" D&D 4th Edition
  • Supplement to the box set "The Shadowfell: Gloomwrought and Beyond" 
  • Mayfair - Free Bonus Item, Settlers of Catan: Catanimal Variant rules (single page paper insert)
Wnętrze Leisure Games

Niestety do sklepu dotarłem z małym opóźnieniem (następnym razem wstanę wcześniej/ nie będę oglądał zaległych odcinków Dr. Who z rana), więc co ciekawsze łakocie zostały już wybrane (skrycie liczyłem na Wild Hunt), mimo iż oficjalne dobra były ściśle reglamentowane. Na pocieszenie wystawiono dwa pudła staroci archiwaliów zalegających w sklepowym magazynie, z których można było czerpać garściami. Sam wyłowiłem dwa Survival Guide'y do AD&D w celu późniejszej kanibalizacji na bardziej ogólny sandboxing. Uzupełniłem też kolekcję o niegdyś popularne i oklaskiwane gry Nowej Fali takie jak Puppet Master, Violence czy Pantheon. Z tegorocznych starterów zaś wybrałem Black Crusade i Leauges of Adventures.

Oczywiście DDGF to nie tylko rozdawnictwo, ale i okazja do wypróbowania nowych systemów w praktyce. Chętni mogli spróbować zabawy we Fiasco, Savage Worlds, Icons, World of Darkness i Black Crusade. Dwie pierwsze gry podglądałem/podsłuchiwałem zza pleców graczy, którzy notabene wyglądali na bardzo zadowolonych. Trudno mi wskazać jakieś smaczki anglosaskiej gry, gdyż nie zauważyłem jakichś charakterystycznych zagrywek ani z pozycji obserwatora, ani uczestnika. Wszystko wyglądało bardzo swojsko, chociaż przedział wiekowy graczy wydaje mi się większym niż w Polsce. Na sesji BC, w której brałem udział, zebrało się doświadczone grono obcykane w uniwersum 40. tysiąclecia. Przykładowa przygoda okazała się być dość liniową z fabularnie wbudowanym podpowiadaczem, co jest raczej zaleta przy tego typu materiałach promocyjnych. Chociaż przy stole siedzieli sami wyjadacze zahartowani w RPGowych bojach, nie zauważyłem jakiegoś spinania się czy utyskiwania. Po prostu wszyscy się dobrze bawili, włączając w to Mistrzynię Gry. Osobiście nieco przekonałem się do mechaniki WH40K RPG, chociaż nadal drażni mnie katalog "modyfikatorów do modyfikatorów" (co jest do przeskoczenia po obcykaniu mechaniki). Chętnie powróciłbym to świata Mrocznego Millenium, ale poszatkowanie świata na N podręczników jest dość odstręczające.

Ogólnie Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2011 zaliczam do udanych. Czasu spędzonego na dobrej zabawie w przyjaznej atmosferze nie sposób żałować. Z pewnością zawitam na przyszłoroczną edycję, czego i Wam życzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz