17 marca 2016

Dzienniki Mutantów


W Arce, niewielkiej osadzie położonej wśród szczątków martwego miasta, żyją Ludzie. Okruchy ludzkości, które przetrwały Apokalipsę. Zdeformowani potomkowie Człowieka dysponujący niezwykłymi mocami. 

Nikt z Ludzi nie ma więcej niż 30 lat. Nikt prócz Ojca, opiekuna i przywódcy Ludzi. Jedynego, który widział świat przed Apokalipsą. Jedynego, który nie został dotknięty piętnem mutacji.

Przez lata wpajał Ludziom zasady. Bądźcie czujni. Nie opuszczajcie Arki. Bo zginiecie od Rotu, albo czegoś gorszego. Przez lata Ludzie słuchali. Jedli racje z Dawnych Dni. Odpędzali przybyszów z Zony, świata poza Arką.

Jednak bezpieczne dni minęły. Ojciec umiera. Wśród Ludzi nie rodzą się dzieci. Głód jest stałym gościem w Arce. Nikt nie jest pewny jutra.

Ambitni Ludzie szykują się do przejęcia władzy. Co śmielsi wyruszają do Zony w poszukiwaniu jedzenia i artefaktów z Dawnych Dni. Mądrzejsi planują budowę nowej, lepszej cywilizacji. Najbardziej szaleni poszukują mitycznego Edenu - miejsca, z którego pochodzą.

Oto Dzienniki Mutantów, Rok 0.


Rozdział #1 - rok 0, dzień 1 (zima)

Projekt: Rada podjęła decyzje o budowie umocnień wokół Arki.

Wydarzenia: Podczas wyprawy do Zony Zed Stalker wyruszył do Zony w poszukiwaniu przydatnych materiałów. W pobliskim sektorze trafił na Siri, kobietę z innej Arki, ściganą prze ghule z Zony. Razem ukryli się w ruinach fabryki. Zaniepokojony długą nieobecnością Zeda Seraphos Kronikarz rusza śladem stalkera. Cudem uniknąwszy węszących w ruinach ghuli dociera do kryjówki Zeda. Seraphos odkrywa, że Siri jest brzemienna.
Tymczasem Fiona Treserka, BastardKyle Mechanik i Dante Brutal natknęli się na ghuli podczas zbierani złomu. Początkowo pokojowa wymiana zdań przeradza się w walkę. Zwabieni ogłosami walki Zed i Seraphos wychodzą z ukrycia. 
Seraphos poinformował obecnych o swoim odkryciu. Po naradzie grupa zdecydowała się oddać Siri pod opiekę Lucy - Bossa, który wzbudzał ich największe zaufanie.

Plotki: Siri opowiadała o motorowym gangu mutantów i Wieży, gdzie rodzą się dzieci.

Wypadki: 4 Ludzi ginie przygniecionych rusztowaniem wzniesionym w czasie budowy umocnień. 

Żywność: 10 
Technologia: 0 
Kultura:0 
Armia: 2
Mieszkańcy: 135-4+1=132

Rozdział #2 - rok 0, dzień 4 (zima)

Projekt: Budowa umocnień trwała nadal. Lucy zorganizowała wyprawę po jedzenie, w zamian zażądała zbadania rejonów na południe od Arki.

Wydarzenia: Zed, Bolec i Kyle wdali sie w układy z mieszkańcami Arki, by zdobyć ekwipunek na wyprawę. Nie dla wszystkich układy były pomyślne. Następnie pod przywództwem Lucy ruszyli na zachód w poszukiwaniu legendarnego TE-CO. W jednym z sektorów spotykali Wyrocznię, sympatycznego mutanta żyjącego samotnie w hali pływackiej. W zamian za prowiant Wyrocznia podzielił się informacjami na temat Zony. W kolejnym sektorze grupa została zaatakowani przez zdziczałych Ludzi. Bohaterowie pokonali napastników, lecz Zed i Lucy odnieśli ciężkie rany. Gdy poturbowani dotarli do TE-CO, z oddali słychać było ryk motorów. Grupa spędziła dłuższą chwilę na zabezpieczenie okolicy. Zed zapuścił się w zrotowane podziemia, gdzie odkrywał nietknięte magazyny z żywnością. W międzyczasie pozostali wytyczyli bezpieczny szlak do Arki. Lucy zorganizowała Ludzi do transportu żywności. 

Plotki: Wyrocznia potwierdził opowieści Siri o Wieży i ostrzegał Ludzi przed moto-mutantami z północy. Wieża na zachodzie wydaje się odpowiedać opisowi Siri.

Wypadki: Brak. Wszyscy są syci. Na razie.

Żywność: 10+2=12 
Technologia: 0 
Kultura:0 
Armia: 2
Mieszkańcy: 132

Rozdział #3 - rok 0, dzień 13 (zima)

Projekt: Budowa umocnień została ukończona. Rada zorganizowała wyprawę do Muzeum Techniki. Brak wieści z południa.

Wydarzenia:  Zed, Bolec, Kyle Seraphos ruszyli na wschód, gdzie ukryto technologiczne skarby. W czasie podróży natyknęli się na Wedrowców - ludzi bez żadnych śladów mutacji. Wędrowcy (Aleksy, Borys, Igor, Sasza) przybyli do Zony w poszukiwaniu Edenu. Bohaterowie zaoferowali Wedrowcom azyl i odprowadzili ich do Arki. Na skutek opóźnienia bohaterowie zmuszeni zostali do noclegu w Zonie, a nocny mróz niemal wykończył Seraphosa. Poświęcenie nie poszło jednak na marne. Następnego dnia w ruinach Muzeum zostało znalezione wiele cennych przedmiotów.
Wśród Ludzi zaczął się szerzyć kult Wielkiej Matki (Siri). Boss Johammed nakłaniał Ludzi, by uwolnili Matkę spod tyranii Lucy. Po powrocie z Zony Seraphos przypomniał Ludziom, kto odnalazł Matkę w Zonie i tym  samym jest prawdziwym apostołem.

Plotki: Przybysze potwierdzili obecność moto-mutantów na północy, wskazali silnie zrotowany sektor, gdzie mogą być sprawne pojazdy, i ostrzegali przed istotami z bagien.

Wypadki: Wędrowcy wdali się w przepychanki z podwładnymi Lucy. Ginie Dante. Boss Marlot oferuje Wedrowcom ochronę. Co ciekawie w otoczniu Marlota brakuje kilku ludzi.

Żywność: 12 
Technologia: 0+11=11
Kultura: 0 
Armia: 2+11=13
Mieszkańcy: 132+4-5=131

Zbadane obszary Zony


2 komentarze:

  1. Przerzuciłem do fejta i gramy zwykłymi ludźmi. Ten system coś w sobie ma, mimo ubogiej wersji x-menów oraz gadających zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to coś to doskonałe narzędzia dla MG. Nie wyrzeźbisz z ich pomocą wszystkiego, ale postapokalipsa wychodzi bardzo dobrze.

      Usuń